Bun venit

Bun venit
ROMANIA| LANDSKODE: RO | PREFIX: + 40 | VALUTA : RON | FOLKETALL 22 MILL - 3 MILL BOR UTENLANDS | DEM.REPUBLIKK 1990 | HOVEDSTAD BUCURESTI 2,2 MILL

Romania | in limba Norvegiana | Turisme | Kultur | Media | Politikk | News

Romania | in limba Norvegiana | Turisme | Kultur | Media | Politikk | News
Romaniaposten online since 10th October 2008

4.1.17

Romania lanseres som ENTERTAINMENT DESTINATION

image

no | ro | NEWS.ro | Rumenske turistmyndigheter venter en økning på 20% av utenlandske turister i 2017 - og lanserer et nytt markedsføringsaspekt ved ferie i Romania: Moro, underholdning og nattliv!

De siste fem årene har Romania hatt en økning på over 10% fra år til år av utenlandske gjester basert på promoteringen av agroturisme, kultur, Donaudeltaet, Transilvania og Svarthavskysten.  Men sosiale media i 2016 viser at utenlandske turister stadig mer setter pris på Romania som et sted hvor det er billig å gå ut på klubber, spise og drikke -  eller der man kan gå på konserter og spennende, velorganiserte festivaler.

Populære reiseblogger i utlandet fokuserer på underholdning og nattliv i Bucuresti og spesielt Gamlebyen i den rumenske hovedstaden. Men også opplevelser som moderne, gigantiske badeland, sportsferie og spontan shopping. Imaget er mye moro til en meget lav pris.

Bucuresti er uten tvil blitt turist-Romanias mestselgende produkt.Turistbransjen vil nå forsøke å bruke dette til å markedsføre hele Romania som et reisemål der en turist kan ha mye moro selv på et lavt turbudsjett.


În calitate de membră a Uniunii Europene, România se bucură de capital de încredere în materie de turism, dincolo de resursele naturale şi culturale pe care le oferă vizitatorilor. În ultimii ani se constată o creştere constantă a numărului de turişti străini sosiţi în ţara noastră: circa 8-10% pe an.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc a anunţat aşteptări şi mai optimiste: aproximativ 20% creştere a numărului de turişti străini sosiţi în România, în comparaţie cu anul precedent.

Pe lângă eforturile autorităţilor de a promova turismul cultural, agroturismul, Delta Dunării, castelele din Transilvania sau litoralul românesc, România beneficiază tot mai mult de un brand de ţară bazat pe distracţie şi aventură la preţuri mici. Interesant este că acest branding de ţară se conturează în mod natural, în special cu ajutorul mediului online (recenzii, articole şi fotografii de la evenimente, postate pe reţele sociale, bloguri etc.).

Investitorii privaţi din turism reuşesc de asemenea să convingă turiştii străini să se bucure de viaţa de noapte, de festivalurile de muzică şi film, dar şi de alte forme de distracţie. Capitala României capătă un renume tot mai bun datorită preţurilor foarte mici (în comparaţie cu alte capitale europene) şi a numărului mare de cluburi şi baruri (în special în Centrul Vechi)

MAI MULT:

DEN RUMENSKE SVARTEHAVSKYSTEN

Badeferie på den rumenske riviera

LANGHELG I BUCUREST

LANGHELG I BUCUREST
Spesialtilbud for grupper | TURER

MED BLUE AIR DIREKTE TIL BUCURESTI

Har du tips, meninger? Kontakt oss, klikk bildet under

TURIST I ROMANIA

1,2 millioner turister besøker den rumenske Svarthavskysten om sommeren

1,2 millioner turister besøker den rumenske Svarthavskysten om sommeren
Klikk for presentasjon av badebyen Venus

ARKIV - INNHOLDSLISTE FØRSTESIDEN